قیمت پاترول کارکرده امروز سه‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۴

براساس قیمت نیسان پاترول در بازار خودروهای کارکرده، نیسان پاترول چهار در ۶ سیلندر مدل ۱۳۶۸ کامل رنگ با ۴۰۰ هزار کیلومتر کارکرد ۴۶۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد و نیسان پاترول دو در دور رنگ با ۴۵۰ هزار کیلومتر کارکرد حوالی ۵۳۵ میلیون تومان آگهی شده است.

در میان آگهی های نیسان پاترول، نیسان پاترول چهار در ۶ سیلندر دوگانه سوز مدل ۱۳۷۱ دور رنگ با ۳۵۰ هزار کیلومتر کارکرد به چشم میخورد که قیمت آن ۵۳۰ میلیون تومان تعیین شده است. همچنین نیسان پاترول دو در مدل ۱۳۷۷ با چند لکه رنگ و ۳۰۰ هزار کیلومتر کارکرد با قیمتی حدود ۵۸۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.جهت طلاع از قیمت پاترول کارکرده در فروردین ۱۴۰۴ جدول زیر را بخوانید.

قیمت پاترول کارکرده – فروردین ۱۴۰۴
برندمدل (سال)رنگ/وضعیت بدنهکارکرد(کیلومتر)قیمت(تومان)
نیسان پاترول چهار در ۶ سیلندر۱۳۶۸سفید/کامل رنگ۴۰۰,۰۰۰۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
نیسان پاترول دو در ۱۳۷۵مشکی/دور رنگ۴۵۰,۰۰۰۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
نیسان پاترول دو در ۱۳۷۶سرمه ای/بدون رنگ۱۸۱,۰۰۰۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
نیسان پاترول چهار در ۶ سیلندر دوگانه سوز۱۳۷۱سفید/دور رنگ۳۵۰,۰۰۰۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
نیسان پاترول دو در ۱۳۷۷سبز/چند لکه رنگ۳۰۰,۰۰۰ ۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
نیسان پاترول دو در۱۳۷۶یشمی/دور رنگ۲۵۰,۰۰۰ ۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰

مشخصات نیسان پاترول

پاترول همانند لندکروزر از بدو تولید با پیشرانه‌های شش سیلندر خطی روانه بازار شد. اما نکته دارای اهمیت، حضور پیشرانه شش سیلندر ۴.۰ لیتری با کد شناسایی P در خانواده پاترول از همان نسل اول است. پیشرانه سری P قدرتمندترین پیشرانه تولیدی نیسان بود که از سال ۱۹۵۹ تا ۱۹۸۳ در خانواده پاترول و سایر خودروهای نیسان به کار گرفته شد که نسخه‌های ابتدایی آن از اولین نسل پاترول به کار گرفته شد.این پیشرانه در ایران از عرضه در نسخه‌های پنج در پاترول سری ۱۶۰ با کد P۴۰ شهرت یافت که در مقایسه با پیشرانه ۲.۴ لیتری نیسان با کد Z۲۴ توان و گشتاور بیشتری تولید می‌کرد. پیشرانه کوچک‌تر Z۲۴ پس از داخلی سازی و تولید از سوی شرکت مگا موتور ایران، به پیشرانه قالب پاترول‌های تولیدی سری ۱۶۰ و ۲۶۰ پارس خودرو بدل شد که بر پاترول‌های پنج در به دلیل داشتن وزن بیشتر به هیچ عنوان محبوب واقع نشد. امروزه پاترول‌های تولیدی پارس خودرو تنها در نسخه‌های سه در یا پنج در مجهز به پیشرانه P۴۰ طرفدار دارند که نمونه دوم در بازار کشور تقریبا کمیاب است.

جدا از پیشرانه P۴۰ ارتقا یافته در نسل چهارم پاترول (Y۶۰)، ارتقا سیستم تعلیق این خودرو از فنرهای نوع شمش در سری ۱۶۰ به سیستم مولتی لینک با فنرهای لول، یکی دیگر از ارتقا فنی‌هایی بود که در نسل چهارم پاترول با استقبال چشمگیر مواجه شد چرا که کیفیت سواری را تا حد بسیار زیادی افزایش داد. پیشرانه‌های شش سیلندر بیشتری با حجم‌های متفاوت ۴.۲، ۴.۵ و ۴.۸ بعدها به لیست سفارش پاترول اضافه شد اما پیشرانه قدرتمندتر V۸ به حجم ۵.۶ لیتر به قدرت ۴۰۰ اسب بخار و ۵۶۰ نیوتون.متر گشتاور تا نسل ششم به خانواده پاترول راه نیافت. علت استفاده از این پیشرانه نیز رقابت مستقیم با رقیب هم وطن، یعنی تویوتا لندروزر مجهز به پیشرانه ۵.۷ لیتری V۸ بود و پاترول نیز نمی‌خواست از رقیب دیرینه‌اش باز بماند.دو نکته دیگر در تاریخ تولید خانواده پاترول دارای اهمیت است. اول آن که گیربکس اتوماتیک تنها از نسل چهارم (Y۶۰) به بعد بر پاترول عرضه شد و سفارش چنین گیربکسی پیش از آن ممکن نبود و دیگر آن که ارائه نسخه وانت پاترول تنها تا نسل پنجم (Y۶۱) ادامه یافت و نسل ششم پاترول (Y۶۲) به دلیل تمرکز برای رقابت در بازار شاسی بلندهای لوکس، نه تنها دیگر در نسخه وانت به تولید نرسید بلکه تولید آن تنها به نسخه چهار در محدود شد.

play/pausesound

منبع
اقتصاد انلاین

خبرهای مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *