قیمت خودروهای کارکرده در ۲۵ خرداد ۱۴۰۴ / افزایش قیمت در انواع سواری‌های اقتصادی

 براساس قیمت خودروهای کارکرده در ۲۵ خرداد ۱۴۰۴، پژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز مدل ۱۳۹۲ صافکاری بدون رنگ با ۱۹۰ هزار کیلومتر کارکرد به قیمت ۳۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ مدل ۱۳۹۴ با چند لکه رنگ و ۲۶۰ هزار کیلومتر کارکرد نیز به قیمت ۲۳۵ میلیون تومان آگهی شده است.

کیا ریو (مونتاژ) مدل ۱۳۹۰ دور رنگ با ۱۸۰ هزار کیلومتر کارکرد با قیمتی معادل ۲۴۷ میلیون تومان معامله می‌شود. در آگهی دیگری پیکان وانت دوگانه سوز مدل ۱۳۸۵ گلگیر رنگ با ۳۰۰ هزار کیلومتر کارکرد نزدیک به ۱۹۵ میلیون تومان ارزشگذاری شده است. جدول زیر را جهت اطلاع از لیست قیمت خودروهای کارکرده امروز ۲۵ خرداد ۱۴۰۴ بخوانید.

قیمت خودروهای کارکرده امروز ۲۵ خرداد ۱۴۰۴
برندمدل (سال)رنگ/وضعیت بدنهکارکرد(کیلومتر)قیمت(تومان)
رنو ساندرو اتوماتیک۱۳۹۵سفید/یک لکه رنگ۱۳۷,۰۰۰۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز۱۳۹۲نقره ای/صافکاری بدون رنگ۱۹۰,۰۰۰۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پراید ۱۳۱۱۳۹۴سفید/چند لکه رنگ۲۶۰,۰۰۰۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا ریو (مونتاژ)۱۳۹۰یاسی/چند لکه رنگ۲۰۸,۰۰۰۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
سیتروئن زانتیا۱۳۸۶سفید/دور رنگ۲۴۷,۰۰۰۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
پیکان وانت دوگانه سوز۱۳۸۵سفید/گلگیر رنگ۳۰۰,۰۰۰۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰

آشنایی با طراحی کیا ریو (مونتاژ)

همان‌طور که اشاره شد طراحی ظاهری کیا ریو به حدود بیش از ۲۰ سال پیش بازمی‌گردد. بنابراین در اینجا با یک سبک طراحی کاملا قدیمی و از مد افتاده طرف هستیم. البته با توجه به قدمت کمتر آن نسبت به برخی حریفان موجود در بازار ایران همچون پژو پارس، می‌توان طراحی این محصول را در بازار کم‌تنوع ایران تقریبا قابل قبول و در این رنج قیمت مناسب تلقی کرد. در نمای روبرو شاهد چراغ‌هایی به فرمی شبیه ربع دایره هستیم که با فاصله در دو طرف یک جلوپنجره کشیده و نسبتا باریک قرار گرفته‌اند.سپر نیز بسیار ساده طراحی شده و در بخش پایینی آن حفره‌های ورودی هوا به‌علاوه جایگاه مه‌شکن‌ها با ساده‌ترین شکل ممکن جانمایی شده‌اند که در کنار سایر المان‌های نمای روبرو، چهره‌ای تقریبا مهربان را از این سدان جمع و جور خانوادگی به نمایش گذاشته‌اند.

وقتی از زاویه کنار به ریو نگاه می‌کنید، متوجه خواهید شد که فریم پنجره‌ها به صورت تقریبا نیم‌دایره طراحی شده و اثر چندانی از خطوط حجمی و برجسته روی پروفیل جانبی به چشم نمی‌خورد. با این حال حجم‌دهی جزئی سبب شده تا فرم کلی بدنه تا حدودی از سادگی خارج شود.در نمای عقب نیز شاهد طراحی متناسب چراغ‌ها با انواع جلو هستیم که از سایز نسبتا بزرگی برخوردار بوده و دو طرف درب صندوق را به اشغال خود درآورده‌اند. سپر عقب نیز همچون هم‌نوع خود در قسمت جلو، به صورت کاملا ساده طراحی شده و وجهه هماهنگی با سایر المان‌های بدنه پدید آورده است.به طور کل طراحی ظاهری کیا ریو سایپا در مقایسه با سدان‌های امروزی حرف چندانی برای گفتن ندارد اما با توجه به آنکه در بازار ایران همچنان شاهد تولید و عرضه محصولات نسبتا قدیمی همچون سورن پلاس و رانا و… هستیم، بنابراین می‌توان ظاهر کیا ریو را به عنوان یک ماشین کارکرده، نسبتا متناسب و قابل قبول قلمداد کرد.

منبع
اقتصاد آنلاین

خبرهای مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد. نظرات شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.