قیمت جیپ کارکرده امروز پنجشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۴ + جدول

محصولات جیپ از جمله خودروهای مناسب جهت آفرود است که در ایران طرفداران خاص خود را دارد. در ادامه به بررسی قیمت جیپ کارکرده می‌پردازیم. براساس آگهی های جیپ کارکرده در سایت های فروش خودرو، جیپ KM مدل ۱۹۸۹ کامل رنگ با ۱۰۰ هزار کیلومتر کارکرد به قیمت ۳۷۰ میلیون تومان معامله می‌شود و جیپ میوت مدل ۱۹۷۴ بدون رنگ با ۱۰۰ هزار کیلومتر کارکرد حوالی ۵۵۰ میلیون تومان قیمت دارد.

در میان آگهی های جیپ صحرا، جیپ صحرا مدل ۱۳۷۷ بدون رنگ با ۷۰ هزار کیلومتر کارکرد به چشم می‌خورد که با قیمت ۲۷۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.همچنین شخصی جیپ صحرا مدل ۱۳۷۶ دور رنگ با ۲۰۰ هزار کیلومتر کارکرد را به قیمت حدودا ۳۵۰ میلیون تومان آگهی کرده است. جدول زیر را جهت استعلام قیمت جیپ کارکرده در فروردین ۱۴۰۴ بخوانید.

قیمت جیپ کارکرده – فروردین ۱۴۰۴
برندمدل (سال)رنگ/وضعیت بدنهکارکرد(کیلومتر)قیمت(تومان)
جیپ KM۱۹۸۹مشکی/کامل رنگ۱۰۰,۰۰۰۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
جیپ میوت۱۹۷۴زیتونی/بدون رنگ۱۰۰,۰۰۰۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
جیپ شهباز۱۳۵۸آبی/کامل رنگکارکرده۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جیپ صحرا۱۳۷۷مشکی/بدون رنگ۷۰,۰۰۰۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
جیپ صحرا۱۳۷۶مشکی/دور رنگ۲۰۰,۰۰۰۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
جیپ صحرا۱۳۷۷قرمز/دور رنگ۳۸,۰۰۰۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰

مشخصات جیپ صحرا

تا قبل از انقلاب این خودروها موتورهای بسیار پرقدرتی داشتند زیرا موتور نسخه‌های آمریکایی جیپ روی آن‌ها نصب می‌شد؛ اما پس از انقلاب به دلیل تحریم‌ها دیگر موتورهای سابق در ایران یافت نمی‌شد. به همین دلیل به‌ناچار از موتورهای کره‌ای و ژاپنی مانند میتسوبیشی و نیسان برای تولید این خودروها استفاده می‌شد. البته این موتورها نیز قدرت کافی برای سفرهای آفرود را به همراه داشتند. موتور میتسوبیشی استفاده‌شده در آن مربوط به میتسوبیشی پاجرو و موتور نیسان آن مربوط به نیسان Z۲۴ می‌باشد. این موتورها از پس مسیرهایی با شیب‌های ۵۰ یا ۴۰ درجه نیز برمی‌آید.

موتور جدید جیپ صحرا به‌صورت ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپه با حجم ۲.۴ لیتر استفاده می‌شد. گیربکس این خودرو به‌صورت ۴ دنده جلو و ۱ دنده‌عقب با ۲ کمک سبک و سنگین ارائه می‌شد. قدرت موتور جیپ صحرا از جیپ شهباز کمتر بود اما به دلیل تعمیر آسان‌تر این خودروها و قطعات یدکی فراوان و قابل‌دسترس، خرید جیپ صحرا به‌عنوان خودروی آفرودی گزینه منطقی‌تری محسوب می‌شود. علاوه بر این استهلاک جیپ صحرا نسبت به مدل‌های دیگر جیپ پایین‌تر است. به همین دلیل در استفاده‌های طولانی‌مدت کمتر به قطعات فنی آن آسیب وارد می‌شود و دوام بیشتری دارد.

منبع
اقتصاد آنلاین

خبرهای مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *