
تپسی طرح برداشت خودکار بابت تأخیر مسافر را بدون اطلاعرسانی رسمی اجرا کرد
شرکت تپسی بدون اطلاعرسانی گسترده، سیاست جدیدی را اجرا کرده که بر اساس آن در صورت تأخیر بیش از ۵ دقیقه مسافر پس از رسیدن راننده، سفر لغو و مبلغ ۱۰ هزار تومان از کیف پول کاربر کسر میشود. این تصمیم که از اردیبهشتماه اجرایی شده، با واکنشهایی از سوی کاربران مواجه شده و نگرانیهایی درباره شفافیت و رعایت حقوق مصرفکننده بهوجود آورده است.
طبق سیاست جدید تپسی، در صورت تأخیر بیش از ۵ دقیقه مسافر پس از رسیدن راننده، سفر لغو و مبلغ ۱۰ هزار تومان از کیف پول کاربر کسر میشود؛ این هزینه در اولین نوبت توسط تپسی پرداخت میشود.
بر اساس سیاست جدید شرکت تپسی که از اردیبهشتماه سال جاری اجرایی شده، اگر کاربر پس از رسیدن راننده به مبدا و دریافت پیامک مبتنی بر این موضوع، ظرف مدت ۵ دقیقه در محل حاضر نشود و سفر آغاز نگردد، راننده میتواند سفر را به دلیل تأخیر مسافر لغو کند، بدون آنکه جریمهای متوجه او باشد.
در اولین نوبت از اینگونه تأخیرها، هزینه لغو سفر از سوی تپسی پرداخت میشود. اما در موارد بعدی، مبلغ مشخصشده (۱۰ هزار تومان) بهصورت خودکار از کیف پول کاربر کسر و به حساب راننده واریز میشود. در صورتی که موجودی کیف پول کاربر کافی نباشد، حساب او به همان میزان منفی خواهد شد و هنگام درخواست سفر بعدی، از طریق نوتیفیکیشن و پیامک، از کسر بدهی ایجادشده مطلع خواهد شد.
سیاست جدید تپسی مبنی بر برداشت خودکار وجه از کاربران در صورت تأخیر بیش از پنج دقیقه، در حالی اجرا شده که هیچ اطلاعرسانی عمومی و فراگیری درباره آن صورت نگرفته است. اگرچه امکان تماس با پشتیبانی برای پیگیری وجود دارد، اما نبود اعلان روشن، شفاف و از پیش اعلامشده درباره این تغییر، بسیاری از کاربران را در عمل در برابر یک سیاست اجراییشده و ناگفته قرار داده است.
این در حالی است که کسر وجه بدون اطلاعرسانی مؤثر و گسترده، میتواند مصداق نقص در شفافیت و خدشه به حقوق مصرفکننده تلقی شود. کاربران در شرایطی با این برداشت مواجه میشوند که ممکن است از اصل ماجرا بیخبر باشند و حتی ندانند تحت چه شرایطی و چگونه چنین مبلغی از حساب آنها کسر شده است.
چه عجب یه بار شد به فکر راننده باشه خیلی خوبه تا یه سری افراد متوجه بشن که لغو جریمه هم داره یا راننده ببچاره الاف نکن البته بعضی ها با این روش معطلی بیشعوری خودشون ثابت میکنن یا مریض هستن که هنوز آماده نشدن درخواست میکنن ایده خوبیه قابل توجه افراد از خود راضی
آفرین فقط که نباید به فکر پسافر بود راننده بدبخت چقدر حرص بخوره
اول اماده بشید بعد درخواست اسنپ یا تپسی کنید
طرف هنوز توی خونشه داره دنبال لباساش میگرده درخواست ماشین میده . چرا؟ چون فکر میکنه راننده میتونه و اشکال نداره جلوی در توی گرمای افتاب و ماشین روشن معطل بمونه ولی خودش هروقت دلش خواست از خونه بیاد بیرون و نباید بیرون بیاد و یه دقیقه منتظر راننده بمونه ده دقیقه زودتر درخواست ماشین میکنه که یوقت معطل ماشین نشه و ماشین دیر نیاد
ایکاش شمایی که اینهمه حرص مسافر و حقوقش رو میخورید، کمی هم به فکر راننده بیچاره ای باشید که با هماهنگی با مسافر به مبدا میره و بعد از کلی معطلی، جناب مسافر نامحترم بدون اینکه خبر بده خیلی راحت سفرش رو لغو میکنه و راننده میمونه و کلی حرص و جوش بابت راه رفته تا مبدا و بنزین و وقت تلف شده.
چه عجب چقدر رفتم تو ترافیک رسیدم به مبدا با بدبختی مسافر راحت دکمه لغو می زد وقتم بنزینم استهلاک ماشینمو کسی گردن نمی گرفت و اعصابم که خورد می شد چند روز پیش سه بار پشت سره هم لغو کردن اخریشو طرف رسیدم جلو پاش لغو کرد راحت
انصافا این لغو سفرها یه جور بازی شده برای یه عده از خود راضی فکر میکنن راننده بیکار و با کرایه ۲۰ تومن اسنپ و تپسی که الان پول یه نون نیست ماشین و راننده رو خریدن
معمولا بیش از پنج دقیقه طول میشه تا برسی به مبدا و پنج دقیقه هم مسافر نمیاد و کنسل میکنه آنوقت راننده باید چیکار کنه پس هیچ حقی از مصرف کننده ضایع نمیشه بلکه حق راننده هست
ماشالا،انشاا… که اسنپ هم به غیرت بیاد و یاد بگیره،راستی اینهمه سنگ مسافر به سینه میزنید و کلا حق با مسافره ، راننده از کجا بدونه گوشی مسافر سرقتی نیست و بعد سوار شدن راننده رو خفت نمیکنه؟اسم مسافر زده فرنگیس به مبدا که میرسی میبینی یه هیولای سبیل دار سوار میشه صندلی جلو،دستت هم به هیچ جا بند نیست،