
اختلاف قیمت کارخانه و بازار خودروهای اتوماتیک ایران خودرو + جدول خرداد ۱۴۰۴
بر اساس قیمت محصولات اتوماتیک ایران خودرو در بازار آزاد و کارخانه، دنا پلاس توربو اتوماتیک (آپشنال) در بازار آزاد به قیمت ۱ میلیارد و ۲۵۷ میلیون تومان معامله میشود این در حالی است که این خودرو در نمایندگیهای ایران خودرو حدود ۹۵۵ میلیون تومان به فروش میرسد در نتیجه معامله این خودرو حدود ۳۰۲ میلیون سود به شما میرساند.
قیمت بازار پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما حدود ۱ میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان است که در کارخانه ایران خودرو حدود ۸۰۵ میلیون تومان قیمت دارد بدین ترتیب با خرید پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما از کارخانه و فروش آن در بازار آزاد نزدیک به ۳۷۵ میلیون تومان سود خواهید کرد. قیمت کارخانه تارا اتوماتیک V۴ حدود ۹۱۲ میلیون تومان میباشد در صورتی که این خودرو در بازار آزاد با قیمتی معادل ۱ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان عرضه میشود به همین ترتیب معامله این مدل تارا نزدیک به ۳۱۸ میلیون تومان سود دارد. در جدول زیر قیمت کارخانه و بازار آزاد محصولات اتوماتیک ایران خودرو در خرداد ۱۴۰۴ را بخوانید.
قیمت کارخانه و بازار آزاد محصولات اتوماتیک ایران خودرو – خرداد ۱۴۰۴ | |||
برند | قیمت بازار آزاد(تومان) | قیمت کارخانه(تومان) | اختلاف قیمت(تومان) |
دنا پلاس توربو اتوماتیک (آپشنال) | ۱,۲۵۷,۰۰۰,۰۰۰ | ۹۵۵,۹۷۲,۰۰۰ | ۳۰۲,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ اتوماتیک | ۱,۰۷۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۷۷۹,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۹۱,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما | ۱,۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۸۰۵,۷۰۲,۰۰۰ | ۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰ |
تارا اتوماتیک V۴ | ۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۹۱۲,۱۶۵,۰۰۰ | ۳۱۸,۰۰۰,۰۰۰ |
تارا اتوماتیک چه مشکلاتی دارد؟
۱. ضعف گیربکس CVT
از جمله بزرگترین معایب خودرو تارا اتوماتیک، میتوان به گیربکس CVT آن اشاره کرد. متاسفانه این گیربکس با پیشرانه TU۵ پلاس هماهنگی کامل ندارد و در برخی مواقع شاهد کندی و تاخیر عملکردی آن در معکوس کشیدن هستیم.
۲. شتاب کم و کشش نامناسب
شتاب و کشش تارا اتوماتیک، باتوجهبه وزن آن مناسب این خودرو محسوب نمیشود. در واقع گیربکس CVT و پیشرانه TU۵ پلاس، هماهنگی موردنیاز را برای ایجاد شتاب و کشش مناسب ندارند. عدم تناسب قدرت موتور تارا با وزن آن، زمان رانندگی در اتوبانها و جادههای سربالایی، شما را به دردسر میاندازد.
۳. کیفیت متوسط مونتاژ تارا اتوماتیک
برخی از مالکان خودرو تارا کیفیت مونتاژ این سدان ایرانی را متوسط میدانند. گزارشهایی از عدم هماهنگی در پانلهای کابین، ایرادهای رنگآمیزی و آپشنهای داخلی، صدای جیرجیر مانند و تکان خوردن برخی از قطعات دیده شده است. همچنین سیستم تعلیق خودرو تارا در پستی و بلندیها و دستاندازها، آنچنان نرم عمل نمیکند و ضرباتی را به اتاق خودرو وارد میکند. همچنین گاهی اوقات دیده شده است که دقت فرمان این خودرو در سرعت بسیار بالا، کمی پایینتر از حد معمول است.
سلام خدمت مسئولین محترم زحمت کش لطفاً در صورت امکان شرایطی محیا کنید برای مصرف کننده که بتوانیم ضمن داشتن پلاک فعال ثبت نام خودرو داشته باشیم مثال هر فرد چند سال یکبار ثبت نام داشته باشند و یا خودرو آزاد با قیمت مناسب از شرکت خریداری کند ممنون و سپاس از زحمات شما عزیزان
خلایق هر چی لایق
آیا قیمت خودرو ۲۰۷ سقف شیشه ای اتومات در تحویل مشتری ۸۰۵ تومن میباشد که شما قید کردید پس چرا شرکت با این قیمت تحویل نمیدهد شما قیمت خالص کارخانه را نوشتید در صورتی که هزار ماده و تبصره به قیمت فوق افزوده میشود. تو باغ نیستی چاپ نکن .
چرا این وضعیت درست نمی شده چرا باید قیمت کارخانه با ازاد نیم میلیارد فاصله داشته باشه اضافه قیمت کارخانه در بازار آزاد به جیب کی می رود تا کی مردم بدبخت باید چوب آقازاده ها و ژن خوب بخورند .. بابا یه کم به فکر ملت باشید.. کی این وضعیت درست می شود
چه خوب بشه قیمت بازار آزاد و کارخونه یکی بشه که دست دلال ها و دزدا و واسطه ها از این صنعت قطع بشه
به امید چنین روزی
چه خوب میشه اگر دیگه قرعه کشی نباش و هر کسی قصد خرید خودرو داره بتونه نقدی و یا بصورت اقساط خودرو رو خریداری کن که دیگه دست واسطه ها و دلال ها و دزدان از خرید و فروش حواله ها قطع بشه کاش مسئولین ایران خودرو و سایپا به خود بیان که قیمت کارخونه و بازار آزاد یکی بشه